Przenośniki są powszechnie stosowanymi urządzeniami w przedsiębiorstwach przemysłowych i magazynach do transportu bliskiego. Na bazie standardowej konstrukcji producenci przenośników adaptują je do konkretnej aplikacji. To, co stanowi nierzadko o wyjątkowej budowie, to zastosowane akcesoria.
Każda firma oferująca przenośniki zdaje sobie sprawę, że o jego przydatności decyduje odpowiednia konstrukcja dostosowana do zadań, jakie ma wykonywać, oraz do przestrzeni, w jakiej można go zabudować. Tak więc w większości przypadków przenośniki wykonuje się na zamówienie, mimo standardowej budowy każdego z typów. Bywają oczywiście wyjątki takie jak niewielkie przenośniki mobilne stosowane do załadunku samochodów, przyczep lub wagonów, a także przenośniki elastyczne, których sama budowa umożliwia odpowiednie ukształtowanie.
Na rynku dostępne są różnego rodzaju akcesoria, które zwiększają funkcjonalność przenośników. Nie mówimy tu o typowych elementach konstrukcyjnych, takich jak rolki, pasy, napędy, itp., ale dodatki, które mogą być stosowane do każdego rodzaju przenośnika lub nawet do wielu rodzajów. Dzięki temu usprawnia się pracę, zwiększa bezpieczeństwo, ułatwia sterowanie.
W Polsce kilkadziesiąt firm proponuje takiego rodzaju akcesoria. Są to zarówno rozwiązania bardzo proste, ale przydatne (np. fartuchy) lub zaawansowana elektronika służąca bezpieczeństwu pracowników jak i transportowanych materiałów. Poniżej prezentujemy ofertę akcesoriów do przenośników.
Proponujemy nowoczesne rozwiązania wspierające bezpieczeństwo w elewatorach (przenośnikach kubełkowych).
System M-Jet+ to zespół czujników połączonych panelem sterowania. Wielofunkcyjny system został zaprojektowany z myślą o bezpieczeństwie.
Każde odchylenie od zaplanowanej normy zatrzyma urządzenie chroniąc w ten sposób elewator i jego otoczenie. Zintegrowane czujniki pozwalają na monitoring:
- obrotów i spadku prędkości
- osiowego biegu taśmy
- zbiegania taśmy
- przepełnienia i zatkania zsuwni
- temperatury łożysk i silnika.
Wpis powstał na podstawie artykułu “Akcesoria do przenośników” magazynu Główny Mechanik 6/2018.